I 2014.11.24.
Ebben a történetben minden fontosabb emberi személyiségfajtából
megjelenik egy-egy képviselő. Megjelenik mindenek előtt Jézus, a tökéletesség
hordozója, megjelenik Zakeus, aki vámosként megvetett. Megvetett azért, mert
a vámszedés jogát a római államhatalomtól bérelte, s mivel ennek a
bérösszegnek fixen meghatározott ára volt, így a jogos fölött jóval beszedett
pénz a saját zsebében gyűlt. Ez megvetettséget eredményez, mert valamelyest
kiszolgálja a római elnyomó hatalmat, s peresze állandóan érintkezik a
pogányokkal is. És ezeken túl megjelenik az az emberi csoport, akik bírálni
merik Jézust, mert egy olyan embernél szállt meg, akiről egyöntetűen azt
vallották, hogy bűnös. Aki igazán kilóg a történetből, az nem Zakeus, hanem a
bírálók. Csak ők ítélték meg tévesen magukat. Jézus tudta, hogy ő az Isten fia,
aki azért jött, hogy megmentse azt az embert, aki már-már elveszett. Zakeus
tudta magáról, hogy bűnös, azzá teszi a jogtalanul beszedett haszon, s ennek a
helyen önértékelésnek a következménye, hogy Jézus kérése nélkül jóvátételre
törekszik. Egyedül a bírálók tévednek magukról, mert azt gondolják, hogy ők a
helyesen élő szentéletűek, ezért ha Jézus lenne a megígért messiás, akkor náluk
szállna meg, nem pedig egy bűnösnél.
A tartalom megjelenítéséhez be kell jelentkezni!